THE POWER OF ACTION

BRAND COLLABORATION | BMW

ROLE

Concept


FOR

BMW


TYPE

Brand Collaboration


CLIENT

Pacific


Award

Gold, German Brand Award


Wir haben die nachhaltige BMW Neupositionierung von BMW mit Hilfe von Coldplay kommuniziert – auf Basis der geteilten Werte Freude und Nachhaltigkeit. Die Maßnahmen umfassten drei Phasen, die dieses Versprechen in den Bereichen Produkt, Unterhaltung und Impact einlösten: Mit dem gemeinsamen Launch einer neuen Generation nachhaltiger Fahrzeuge – die Textzeile "This joy is electric" inklusive. Indem die Fans die neue Musik von Coldplay im Metaverse entdecken konnten. Und indem BMW die nachhaltigste Welttournee von Coldplay mit recycelten i3 Batterien unterstützte.


We prove BMW's conscious repositioning with the help of a cooperation partner: Coldplay. The band and the brand share the idea of joy and sustainability. The communication measures included three phases that deliver on this promise in the areas of product, entertainment and impact. By launching a new generation of sustainable cars together — stating: "this joy is electric“. By making fans discover Coldplay’s new music in an unseen way. And by making Coldplay’s most sustainable World Tour possible with recycled i3 batteries.


Spot by THE GAME (Jung von Matt)

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