DREI OSCARS

SOCIAL MEDIA KAMPAGNE | GREEN BOOK

ROLE

Creative Direction | Concept | Text


FOR

E One Entertainment


TYPE

Social Media


CLIENT

Grabow & Bartetzko


Der Blockbuster „Green Book“ wurde für fünf Oscars nominiert – und gewann drei davon: bester Film, beste Nebenrolle und bestes Drehbuch. Wir durften die deutsche Social-Kampagne für den Film konzipieren und ausrollen. Da unsere Zielgruppe weder den Film noch die Charaktere kannte, ging es uns darum, sie mit beiden bekannt zu machen – und die Diskussion rund um die wichtigen Gesellschaftsthemen des Films anzukurbeln. Fast 1,5 Millionen Interaktionen sprechen für sich. Und machten die Kampagne zu einem großen Erfolg.


The Film “Green Book” was nominated for five Oscars and won three of them: best film, best supporting actor and best original screenplay. We had the honor to develop and implement the film’s Social Media campaign (Facebook & Instagram) in Germany. As our audience neither knew the story nor the characters of the film, we wanted to make them get to know both – and foster the discussion on the main topics of the motion picture: almost 1.5 million interactions speak for themselves. And made the campaign a huge success.